Zakelijk

Waar houdt een online marketingbureau zich mee bezig?

We hebben allemaal wel eens gehoord van een online marketing bureau. Als je onderneemt wordt het je misschien zelf aangeraden om eens een afspraak te maken met een bureau. Maar wat doet zo een bureau eigenlijk allemaal? Dit is natuurlijk belangrijk als je wilt weten waar ze je mee kunnen helpen. We zullen daarom in dit artikel uitleggen wat een online marketing bureau allemaal doet, zodat jij beter weet wanneer je ze kunt inschakelen.

Specialist of full service?

Allereerst is het belangrijk om het verschil tussen een specialistisch bureau of een full-service bureau te weten. Zoals je waarschijnlijk al verwacht houdt een specialist zich met name bezig met 1 bepaald onderdeel van online marketing en zijn zij daar expert in. Als je een bepaalde tak van de sport goed wilt doen kun je daarom in dat geval beter aankloppen bij een specialist. Mocht je advies willen bij je algehele online marketing strategie? Dan kun je misschien beter langsgaan bij een full service bureau. Zij kunnen je met alles helpen, dus als je zelf nog geen duidelijke aanpak hebt is dit een beter keuze.

Welke diensten zijn er te onderscheiden?

Online marketing bureaus houden zich met name met het volgende bezig:

  • SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie. Het verbeteren van je SEO heeft als doel om hoger te komen in de zoekresultaten van online zoekmachines, zoals Google.
  • SEA, oftewel zoekmachine advertising. Hier wil je zoveel mogelijk rendement behalen met je online advertentiebudget. Bureaus kunnen je dus helpen de best presterende advertenties op te zetten.
  • Emailmarketing, oftewel helpen bij een strategie om een email lijst op te bouwen, of de acquisitie van nieuwe klanten via email.
  • Contentmarketing, oftewel het helpen bij de creatie van een duidelijke content marketing strategie die jouw bedrijf meer klanten kan opleveren of je huidige klanten loyaler maakt.

Hopelijk heb je nu een beter idee wat een online marketing bureau doet. Als je het moeilijk vind om te bepalen of jouw online marketing inspanning het waard zijn, dan moet je zeker eens met een bureau gaan praten!Bron: dutchblue.nl