Geen categorie,  Zakelijk

Jou product op de juiste manier promoten

Stel je voor je hebt een zaak opgestart en je wil je nieuwe product goed de markt op brengen. Dan zijn er veel manier om het product onder de aandacht te brengen. Door middel van sampling zal dit veel effect hebben. In dit artikel kun je meer lezen over wat sampling is en hoe je hiermee kunt starten.

Sampling houdt in het kort in dat de beoogde doelgroep het product kan zien, aanraken, vasthouden, ervaren en beleven. En dit alles onder gunstige voorwaarden. Op deze manier trek je mensen aan, zien is namelijk geloven.

Product onder de aandacht brengen

Sampling zorgt in vele opzichten voor een goed resultaat. Een hiervan is de attentiewaarde, dit houdt in dat het geslaagd is om de aandacht van het publiek te trekken. Door samples uit te delen krijgt de doelgroep het product in handen. Daardoor wordt je sneller aangetrokken om een product aan te schaffen. Als consument heb je tenslotte het product echt kunnen ervaren voordat je het koopt. Het is wel belangrijk dat het product op dezelfde plaats gekocht kan worden waar de samples uitgedeeld worden anders loop je waarschijnlijk winst mis.

Opzetten van de campagne

Voor het opzetten van een succesvolle campagne moet alles kloppen. Het begint bij de conceptontwikkeling, waarbij je je de volgende vragen moet afvragen: Wat voor soort product ga je uitdelen aan het publiek? Kies je hiervoor één of meerdere locaties uit? Wat heb je voor ogen, hoe zou je dit willen aanpakken?

Daarnaast is de uitstraling ook van belang. Hierbij moet je jezelf het volgende afvragen: In welke kleding moet het team rondlopen dat het product gaat promoten? Hoe staat dit in verband met de campagne? Daarnaast is het belangrijk dat je team zich ook comfortabel voelt in de kleding die ze dragen anders gaat dit ten kosten van het promotiewerk.

Ben je op zoek naar een bureau dat jou hierbij zou kunnen helpen? Dan ben je bij Juice promotions aan het goede adres.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *