ISO 27001 behalen
Zakelijk

ISO 9001 behalen

ISO 9001:2015 is een internationale norm voor een gecertificeerd kwaliteitsmanagementsysteem. Bij aanbestedingen is een ISO 9001 certificaat een van de meest gestelde kwaliteitseisen. Dit geldt voor elk soort organisatie, zolang zij klanten hebben. Het kunnen zorgverzekeraars, Rijkswaterstaat, gemeenten, bouwbedrijven of productiebedrijven zijn. De norm is is bedoeld voor organisaties die willen aantonen dat zij in staat zijn om consequent producten of diensten te leveren die voldoen aan de eisen van de klant en aan de van toepassing zijnde wet- en regelgeving. ISO 9001 legt de lat voor kwaliteitsmanagement. Voor veel bedrijven werkt het certificaat als een licentie om mee te mogen dingen naar grote opdrachten maar ISO 9001 biedt ook een fundament voor een sterke bedrijfsvoering. De ISO 9001 behalen is daarom essentieel voor veel organisaties. Op QVOX is hier verdere informatie over te vinden.

ISO 27001 behalen

Waarom?

Met een ISO 9001 certificaat worden aangetoond dat je bedrijf een hoog kwaliteitsmanagement heeft. Door de ISO 9001 norm te implementeren ben je steeds de bedrijfsprocessen in afstemming op de klantverwachting en volgens de eisen van stakeholders en wetgeving aan het verbeteren. Met het certificaat kun je aantonen dat je producten en diensten van kwaliteit zijn en bovendien betrouwbaar. Je straalt hierdoor vertrouwen uit en verhoogt de kans op opdrachten en verkopen. Daarnaast zal de klanttevredenheid verhogen, omdat de focus door de norm ligt op het continu verbeteren hiervan . Door klanttevredenheidsonderzoeken voldoe je aan de verwachtingen van mensen, waardoor de klanttevredenheid stijgt. Ook zullen de bedrijfsprocessen, producten en diensten verbeterd en ontwikkeld worden. Aan de hand van een proces van meten, weten, verbeteren en ontwikkelen zal je bedrijf groeien en ontwikkelen. Verder zal de efficiency worden verhoogd door een betere structuur in de bedrijfsvoering, wat leidt tot kostenbesparingen.

Tips

Als eerst moet je een strategische richting bepalen, want de integratie van de norm wordt deels zelf bepaald. Elke organisatie is anders, dus zorg ervaar dat systemen samenhangen en bepaalde problemen relevant zijn. Het personeel moet ook het belang inzien van de norm. Wanneer dat zo is, zullen zij zich volledig inzetten en zijn of haar rol innemen om het kwaliteitsmanagementsysteem in te vullen. Het is bovendien belangrijk om niet alles alleen te doen. Verder moeten duidelijke doelstellingen worden gemaakt en is een checklist hierbij handig.  Als laatst moet je natuurlijk de behaalde certificering promoten om zo te laten zien dat je een betrouwbaar gecertificeerd bedrijf bent.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *