Geen categorie,  Zakelijk

Hoe krijg je jouw website hoog in Google?

Iedere ondernemer wil zijn website zo hoog mogelijk in de Google ranglijsten hebben en zo liefst zo snel mogelijk. Hoe hoger je in Google staat, hoe meer kans je hebt om op een organische manier nieuwe klanten aan te trekken. Maar hoe kom je nou eigenlijk hoger in Google? Samen met Mad Pack vertel ik er in dit artikel meer over!

SEO: wat is het?

Om hoger te komen in Google, moet je aan de slag met SEO. SEO staat voor Search Engine Optimalization. Het optimaliseren van je website om je rankings in de ranglijsten te verbeteren. SEO kan je niet zomaar aan of uitzetten, maar je moet ervoor zorgen dat je website zo is ingericht, dat de bezoeker een optimale gebruikservaring heeft. Google beloont de websites die dit goed doen namelijk door ze hoger te zetten in de ranglijsten.

De drie richtlijnen

Google brengt vrijwel niets naar buiten over de algoritmes die ze gebruiken voor hun rankings. Het doel van Google is om de sites die de zoekopdracht het best beantwoorden hoog te ranken. Google gebruikt hiervoor honderden factoren, maar welke factoren dit zijn, zijn eigenlijk niet bekend. Wel speculeren veel mensen over alle effecten die bepaalde handelingen hebben. Wel is uit onderzoek bekend dat je jouw SEO kan verbeteren aan de hand van drie richtlijnen:

  1. De techniek. Werkt we site soepel en snel? Past de website en de tekst bij de lezer? Is er een sitemap?
  2. De content. De content op de website is belangrijk. Het moet de vragen van de gebruiker beantwoorden. Let hierbij op de relevantie en de waarde van de informatie.
  3. Autoriteit. Google beloond websites met autoriteit. Heb je veel linkjes naar je website toe? Dan wordt er dus veel over je website gepraat en lijk je voor Google een autoritaire pagina.

Om hoger in Google te komen moet je dus werken aan je SEO. Wil je dit uitbesteden aan een specialist? Neem dan een kijkje op https://www.madpack.works voor meer informatie.