Geen categorie

Google breidt zoeken op woordgroep uit met verkeer met modifier voor breed zoeken.

Er komen zoekmachine marketing veranderingen aan in de zoekwoordtypen voor woordgroepen en modifier van breed zoeken van Google, kondigde het bedrijf donderdag aan. Zoeken op woordgroep wordt uitgebreid met extra verkeer met modifier voor breed zoeken en de ondersteuning voor modifier voor breed zoeken wordt beëindigd. De wijzigingen worden over twee weken uitgerold, wat veel veranderen te weeg kan brengen in de zoekmachine marketing wereld.

Hoe het zoeken naar woordgroepen verandert. Momenteel kan een adverteerder die de modifier voor breed zoeken gebruikt voor de zoekwoorden + verhuis + dienst + Amsterdam + naar + Alkmaar worden weergegeven voor de zoekopdracht ‘diensten Amsterdam verplaatsen naar Alkmaar’. De advertentie kan echter ook worden weergegeven wanneer iemand zoekt naar ‘Diensten van Alkmaar naar Amsterdam verhuizen’, wat misschien niet is wat de adverteerder wil omdat de zoeker in de tegenovergestelde richting beweegt. De bijgewerkte woordgroep blijft de woordvolgorde respecteren wanneer het belangrijk is voor de betekenis, leest de aankondiging.

De modifier voor breed zoeken is onderweg. Zowel zoeken op woordgroep als modifier voor breed zoeken worden vanaf half februari overgezet naar het nieuwe zoekgedrag. Omdat de wijziging plaatsvindt in beide zoektypen, is het niet nodig om zoekwoorden te migreren en kunnen adverteerders hun prestatiegegevens behouden. In juli, nadat het nieuwe gedrag wereldwijd is uitgerold, kunnen adverteerders geen nieuwe modifier-zoekwoorden voor breed zoeken maken. Bestaande zoekwoorden met modifiers voor breed zoeken worden weergegeven onder het nieuwe gedrag.

Aanvullende trefwoordwijzigingen. “Broad match kijkt nu naar aanvullende signalen in jouw account om relevantere zoekopdrachten te leveren”, kondigde Google ook aan. Deze signalen zijn onder meer bestemmingspagina’s en zoekwoorden in jouw advertentiegroep. En het matchen van zoekwoorden is nu voorspelbaarder. Een exact zoekwoord dat identiek is aan de zoekmachine marketing opdracht, heeft altijd prioriteit zolang het in aanmerking komt voor overeenkomst.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *