Zakelijk

Content marketing trends voor 2020

Elke marketingstrategie heeft tegenwoordig een content marketing plan. Een campagne dankt het succes namelijk grotendeels aan de creativiteit. Het is dan ook gunstig om goed op de huidige en voorgaande trends in te spelen. Nu het einde van het jaar nadert kijken we in deze blog naar de content marketing trends voor 2020. 

Contextual marketing

Bij contextual marketing is het belangrijk dat je een boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon laat zien. Daarbij maak je een gepersonaliseerde omgeving voor elke bezoeker. Als een bezoeker heeft gezocht naar meubels voor in huis zal hij daarna worden overspoelt met advertenties van meubelhandelaren. Dit is erg opdringerig maar het werkt wel. Deze manier van contextual marketing wordt echter al langere tijd gebruikt. De trend voor 2020 is dan ook het toepassen van liquid content. Daarbij benader je de klant met een geheel gepersonaliseerde pagina en advertenties. 

Chatbots

Tegenwoordig maken al veel bedrijven gebruik van chatbots. Daarbij verschijnt er een venster op de homepagina met een chatbox voor bezoekers en klanten. Voor 2020 verwachten we dat de software beter is uitgewerkt en de klant op een natuurlijke manier zal communiceren met de klant. Daarbij kan de klant beter worden geholpen en zal de tevredenheid stijgen. 

Voice search

De technologie groeit nog steeds, ook op het gebied van spraak. Er zijn al flink wat handsfree opties om te werken. Google, Alexa en Siri zijn daar voorbeelden van. Deze snelgroeiende manier van zoeken, berichten schrijven en lezen zal dan ook in 2020 populair zijn. Bovendien zorgt dit voor een vriendelijke mobiele optie. 

Bron: Reputatiefabriek